facebook

Събития

620-ludmil-angelov-1_678x410_crop_478b24840a
25.11.2021 19:00
Събития

Чайковски и Прокофиев в зала „България“

Зала „България“


Едно от най-обичаните произведения на всички времена, концертът за пиано на Чайковски впечатлява със своята виртуозност, ефектност, подчертана патетичност и романтично опиянение. Блестящата техника и изключително красивият и завладяващ тематизъм определят музиката и в трите му части. При първото му представяне Ханс фон Бюлов оценява идеите на Концерта с думите „оригинални”, „благородни”, „мощни”, „интересни”, „изобилни” и пр. С този Концерт, както и с Шестата си симфония, Чайковски се прощава с публиката на последния, дирижиран от него концерт, при откриването на Карнеги хол в Ню Йорк. От 1958 Първият концерт е в задължителната програма на Международния конкурс „Чайковски“.

Популярен на петте континента, Людмил Ангелов е изнасял рецитали, камерни концерти и е бил солиcт на реномирани оркестри, под палката на световноизвестни диригенти. Свирил е в Берлинската Филхармония, “Музикферайн” във Виена, “Концертгебау” в Амстердам, “Плейел” и “Гаво” в Париж, ”Линкълн Център” в Ню-Йорк, “Ла Скала“ в Милано, “Алтеопер“ във Франкфурт, “Херкулес” в Мюнхен, BOZAR в Брюксел, KKL в Люцерн, Операта в Монте Карло, Цюрихската опера, “Аудиторио Насионал” в Мадрид, залата на Московската консерватория, Националната филхармония и Националната опера във Варшава, KBS в Сеул и много други.

Людмил Ангелов е носител на наградата Аполон Токсофорос и член-кореспондент на Кралската Академия на изящните изкуства в Толедо. През 2011 е награден от Министерството на културата на Полша с медал “Глориа  Артис“ за заслуги в популяризирането на полската музика по света, а през 2015 е удостоен с Голямата награда на град Варна за цялостната си дейност. Преподава като почетен професор в Нов български университет, където ежегодно изнася и майсторски клас. Канен е за жури на международни конкурси, между които „Фр. Шопен“ във Варшава през 2010, 2015 и 2020 г.

Роденият във Великобритания Ян Латам-Кьониг е музикален директор на Новая опера в Москва от 2011 г. и главен диригент на Фландърския симфоничен оркестър в Бурж, Белгия. Има ангажименти с Нов национален театър в Токио, Финландската и Полската национална опера, Държавния театър в Сантяго. Музикален директор е на Вроцлавската филхармония и на Певческия фестивал Вратиславия. Артистичен директор е на Cantiere Internazionale d‘Arte в Монтепулчиано, на Младежка филхармония Яначек, оркестъра в Порто, Театро Масимо в Палермо, Orquesta Filarmónica de la UNAM в Мексико сити.

Гостува на различни оркестри в Съединените щати (Филхармонията на Лос Анжелис, Камерния оркестър на Сейнт Пол), Япония (Токио Метрополитен Симфони и Токио симфони), Франция (Оркестъра на Френското радио и Националния оркестър на Бордо), на водещи европейски оркестри – Холандската радио филхармония, Ротердамска филхармония, Датски и Шведски радиооркестри, Стокхолмска, Дрезденска филхармония, Радиосимфоничен оркестър – Берлин и др. Многократно гостува в Италия. От 2001 дирижира с оркестъра на Академия Санта Чечилия цикъл Бетовенови концерти с участието на Евгени Кисин. През 2004 поставя премиерно в Чили Питър Граймс, дирижира концерти в Токио, Амстердам и Буенос Айрес.

Латам-Кьониг заема поста музикален директор на Филхармоничния оркестър на Страсбург и на Националната опера на Рен (1997-2002). Поставя Пучини, Р. Щраус, Бритън. Спектакълът, дирижиран от него, на Диалози на кармелитките от Пуленк печели наградата Клод-Ростан за най-добра регионална оперна постановка (1999), както и Diapason d‘or за най-добра видеореализация на опера (2001). В Стасбург репертоарът му включва Макбет, Бохеми, Питър Граймс, Тристан и Изолда, Пелеас и Мелизанда, Кармен и операта Die Tote Stadt на Ерих Корнголд. Гастролира с Венус и Адонис на Ханс Вернер Хенце (в Генуа), Тоска (Опера на Бастилията), Диалозите на кармелитките, Йенуфа, Хамлет (Кралска датска опера) и Ломбардци (Сантяго де Чили). Редовно дирижира оркестрите в Шатле и Баден-Баден.


Източник: eventim