facebook

Събития

pexels-mikael-blomkvist-6476260_678x410_crop_478b24840a
11.04.2025 18:00
Добави в Google календар
Събития

Digital Hackaton #NBU

11-13 април 2025 г.

Библиотека „проф. Богдан Богданов, Аудитория 1

Организатор:
Департамент „Медии и комуникация“


Водещи:
доц. Жюстин Томс и студенти НБУ

Участници:
Студенти специалности информатика, дизайн, маркетинг и комуникации, преподаватели и гости на департамент „Медии и комуникация“. Входът е свободен.


Идеята зад хакатона ще бъде да обедини студенти от различни департаменти на Нов български университет и да насърчи сътрудничеството между тях в междудисциплинарен формат.

Цел на хакатона
Инициативата има за цел да включи студенти от няколко департамента - Медии и комуникация, Информатика, Уебдизайн, Дизайн и други. Задачата на участниците ще бъде да разработят концепция и демо за стартъп по зададена тема. Основните критерии за оценка ще включват:

  • Изработка на прототип/демо
  • Бизнес план
  • Комуникационна стратегия
  • Работа в екип
  • Презентационни умения (Pitching)

Продължителност и програма
Хакатонът ще бъде с обща продължителност 48 часа, от които 40 часа за работа и 8 часа за презентации и награждаване. 

Примерна програма:

  • Петък:
    • 18:00 – Пристигане на участниците
    • 19:00 – Официално откриване
    • 20:00 – Обявяване на заданието
  • Събота:
    • Работа по проектите, с времеви слотове за консултации с ментори
  • Неделя:
    • 12:00 – Предаване на разработките
    • 13:00 – 17:30 – Презентации пред журито
    • 18:00 – Закриване и награждаване

Формат на участие и организация

  • Екипи: 3-5 души, като всеки екип трябва да включва представители от поне 3 различни департамента.
  • Записване: Могат да се регистрират готови екипи, които отговарят на горните изисквания. Индивидуално записалите се студенти ще бъдат разпределени от организаторите.

Брой екипи: До 10-12 екипа, само от студенти на НБУ. За потвърждение ще се изискват факултетни номера.

 

Ментори и жури

  • Ментори: Осигуряваме минимум 5 ментори, които ще консултират екипите в рамките на два часа в събота. Срещите ще се провеждат в 30-минутни времеви слотове.
  • Жури: Състои се от признати специалисти в четири области:
    • Предприемачество
    • Информационни технологии
    • Комуникация
    • Дизайн
      Журито ще бъде съставено от преподаватели и външни експерти по предложение на организаторите.