facebook

Събития

izlojba-ruslan_678x410_crop_478b24840a
14.06.2024 19:00
Събития

Изложба „На светло“ 2024

АРТ ЦЕНТЪР "СТЕПЕН ВЪЛК", София център, бул. „Васил Левски“ 150


Организатор:
Департамент „Дизайн“


Водещ:
гл. ас. д-р Руслан Лозев

Модератори:
гл. ас. д-р Евелина Гебрева
гл. ас. Биляна Калоянова д.н.


Участници:
Студенти от курсовете водени от гл. ас. д-р Руслан Лозев, „Цветоизграждане в интериорния дизайн“ и „Класически и нетрадиционни подходи към техники и материали в интериорния дизайн“

 




За поредна година, като част от „Летни дни на дизайна“ НБУ, младите дизайнери от специалност „Интериорен дизайн“ в Нов български университет, представят произведения разработени в академичен контекст. Работите са, част от семестриалните проекти за курсовете водени от гл. ас. д-р Руслан Лозев, „Цветоизграждане в интериорния дизайн“ и „Класически и нетрадиционни подходи към техники и материали в интериорния дизайн“. Незаменим етап от живота на всяко творчество е показването му пред широката публика. Артистите от 1-ви и 2-ри семестър се възползват от първата си възможност да експонират заедно със своите преподаватели в реална изложбена среда и практически да се запознаят с особеностите и спецификите за организиране на експозиционна среда за дизайн обекти, съчетани с двуизмерни колажи.

Контекста на изложбата – галерията интерпретира обектите за посетителите. Независимо, че част от тях са функционални, те се възприемат като произведения на изкуството и е възможно да предадат повече от едно определено значение или функция в разширено поле.

 



Осветителното тяло е многозначително. От една страна, може да се разглежда като функционално произведение на изкуството, а от друга страна като художествен продукт, тъй като може да произвежда светлина, която осветява пространството, но и допълнителен драматургичен аспект, чрез антитезата си – тъмнината.
Обектът не трябва да символизира или означава нищо друго освен себе си. Работата не е абстрактна, а конкретна, тъй като нищо не е по-конкретно или реално от линията, цвета, текстурата. Индустриално гладките повърхности подчертават, че дизайн обекта е независим от художника.

Бетонът като материал може да изрази няколко идеи: превръщането на прах и течност в твърда и силна форма, бетонът може да представлява интензивна трансформация. Другите понятия могат да включват изграждане на силна основа или втвърдяване на мечта или желание.

 



Радикалните форми не носят визуална връзка с природата или националните художествени традиции.
Авторът избра един материал и го манипулира, демонстрирайки вътрешния му трансформационен потенциал, както и неговата особеност. Този художествен жест има метафорично и философско значение, което предполага релокация на самоопределението. Дизайн подходът е критичен. За да се разглежда дизайна като културна ценност, където обектите не само представят стилизирани обекти, а да създават нови възприятия за реалността – социални, политически и културни. Изборът на евтин материал действа като критика на самия консумизъм.