facebook

Събития

3_678x410_crop_478b24840a
15.10.2024 13:00
Събития

Публична лекция „Основни видове дизайнерски концепции за проектиране на уеб дизайн“

Корпус 1,зала 413


Организатор:
департамент „Изкуства и дизайн“

Лектор:
ас. д-р Мария Миличин


Участници:
преподаватели, студенти от департамент „Изкуства и дизайн“ и гости

 




Съвременният уеб дизайн е тясно свързан с подхода за проектиране и разработване на уебсайтове и дигитално съдържание, като се дава приоритет на потребителското изживяване, естетиката и функционалността. Модерният визуален дизайн използва различни видове проектни дизайнерски концепции, които включват пресъздаване на реализъм и физическа среда, опростеност и минимализъм, движение и анимации. Всяка методика се стреми да улесни потребителското изживяване. Дизайнът се променя динамично и непрекъснато. Използването на всеки елемент едновременно не е задължително /може да доведе до претрупване и объркващо изживяване/, но избирането на конкретни дизайнерски методи, които са в съответствие с целите, потребителската група и идеята зад дизайна, може да помогне за увеличаване на общото въздействие. Темата на публичната лекция се отличава с познаването и прилагането на видовете проектни дизайнерски концепции и съвременните течения в изграждане на визуални продукти. Това стеснява фокуса и предоставя най-добрите инструменти. Разбирането за модерно проектиране и прилагане на подходяща комбинация от съвременни дизайнерски методи  подобрява ефективността, визуалната привлекателност и оптимизира дизайнерския процес.

 

Тенденциите в проектирането на уеб пространство преминават от интерфейси, които имитират обекти от реалния свят, до изключително минималистични дизайни без разкрасяване. Всички те имат своите предимства и недостатъци, особености и методология. Със знания за тези видове в потребителския интерфейс може да се създава и експериментира, което е от съществено значение за творчество чрез иновации и тласък на дизайнерската индустрия напред.

 

Д-р Мария Миличин е част от екипа преподаватели на департамент „Изкуства и дизайн“ в Нов български университет. Има над двадесет годишен опит в обучителни програми, първоначално в неправителствения сектор, а от 2017 година на академично ниво. През този период е провеждала обучения, семинари и лекции по теми свързани с психологически и социални умения, развиване на граждански капацитет, моден дизайн, уеб дизайн и графична реклама, дизайнерски алгоритъм, психология на дизайнерския процес и т.н. Участвала е в майсторски класове, национални и международни изложения, конкурси и конференции, изложби и събития. Получава бакалавърска и магистърска степен по социално-психологически науки в СУ „Св. Климент Охридски“ и същите образователни степени по дизайн в Нов български университет. Има публикации в научни сборници, допълнителни отговорности към представяне и развитие на БП „Уеб дизайн и графична реклама“ и организиране на творчески екипи със студенти.