facebook

Събития

1366993_678x410_crop_478b24840a
10.10.2024 11:20
Добави в Google календар
Събития

Семинар „Образованието на 21 век“

Нормативни изисквания и планиране на професионално – практическата подготовка на студентите – бъдещи учители

Корпус 2, зала 404


Организатор:
секция „Педагогика“ към департамент „Чужди езици и култури“


Водещ:
доц. д-р Евгения Тополс

Модератор:
доц. д-р Светлана Ангелова

Участници:
преподаватели и студенти от БП „Начална училищна педагогика и чужд език“


В семинара ще бъдат поставени актуални въпроси за планиране и организиране на хоспитирането, текущата и стажантската практика за студентите – педагози. Ще се представят актуалните нормативни изисквания, регламентирани в Наредба № 15 от 22 юли 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти и Наредба за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация "учител" от 2018 г. В семинара ще бъде анализирана документацията, съпътстваща практическото обучение на студентите.


Доц. д-р Евгения Тополска завършва Педагогически факултет на ВТУ „Св.св. Кирил и Методий“ в гр. В. Търново, магистратура в СУ „Св. Кл. Охридски“ в гр. София и защитава докторска степен в ЮЗУ „Н. Рилски“ в Благоевград. Била е преподавател във ВТУ „Св.св. Кирил и Методий“ и в ДИУУ към СУ “Св. Кл. Охридски“. През 2013 год. придобива академичната длъжност „доцент“ по педагогика.  Има издадени монографии, студии, статии, доклади, учебни помагала и книги за учителя в областта на обучението по български език,  по гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование. През 2022 г. получава награда BELMA за учебен комплект „Пъстър свят“, предназначен за обучение по български език на деца с различен семеен език. Провежда обучения на учители към различни организации и уебинари към издателства на учебна литература.  Ръководила е научно -изследователски проекти и е участвала като експерт в проекти, свързани с професионално- педагогическата подготовка на студенти, обучението по български език при деца с различен семеен език и др..