Новини
24.04.2025 16:00 | сподели |
НБУ е партньор в първото у нас „Училище за отговорни инфлуенсъри“ – платформа за етична и безопасна онлайн комуникация
А1, БАСС, SafeNet и НБУ поставят началото на „Училище за отговорни инфлуенсъри“. Инициативата цели да насърчи култура на по-осъзната, етична и безопасна онлайн комуникация. Програмата е достъпна не само за инфлуенсъри, но и за родители, учители и всички заинтересовани страни, които искат да бъдат част от промяната.
На 24 април, по време на специално събитие, А1 и Центърът за безопасен интернет, заедно с Българската асоциация на създателите на съдържание и Нов български университет, дадоха началото на "Училище за отговорни инфлуенсъри" – първата по рода си образователна платформа в България, която обучава и сертифицира създатели на съдържание. Програмата възниква като отговор на ясно изявената обществена нужда за по-безопасно и етично дигитално бъдеще, в което инфлуенсър културата отразява реални ценности и носи отговорност към най-уязвимата аудитория – децата и младите хора.
Oт ляво надясно: доц. д-р Кристиян Постаджиян, заместник-ректор по учебната дейност в Нов български университет, Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации” в А1 България, Антоанета Василева, координатор на Национален център за безопасен интернет и Радостина Христова, председател и част от учредителите на Българска асоциация на създателите на съдържание, представят „Училище за отговорни инфлуенсъри“.
В контекста на все по-силното влияние, което инфлуенсърите оказват върху младежите – често дори по-осезаемо от ролята на родители и учители – "Училище за отговорни инфлуенсъри" цели да изгради култура на създаване и потребление на съдържание. Обучителната програма се състои от шест модула, разработени от водещи български експерти в областта на психологията, комуникацията, медийната грамотност и дигиталната безопасност. Темите обхващат ключови аспекти като онлайн тормоз, дигитално благополучие, влиянието на медиите върху подрастващите и механизмите за отговорно поведение в мрежата. След лекторите са утвърдени професионалисти като доц. д-р Кристиян Постаджиян, зам.ректор по учебната дейност и преподавател по реклама в НБУ, Константин Вълков, директор "Специални проекти и външни партньорства" в НБУ, гл.ас.д-р Боряна Гигова, преподавател по реклама в НБУ, Антоанета Василева от Центъра за безопасен интернет и други. Участниците, които бъдат одобрени след експертна оценка на дигиталното им съдържание от екипа на SafeNet и БАСС и преминат успешно програмата, получават диплома за "отговорен инфлуенсър".
Всички останали, които проявяват интерес към обучителната програма, но не са активни създатели на съдържание – родители, учители или други заинтересовани страни – ще могат свободно да достъпят образователните материали, без да преминават предварителна оценка на онлайн присъствието си.
Александра Богданска, член на управителния съвет на Българска асоциация на създателите на съдържание, модерира дискусионен панел с деца по време на събитието за откриването на „Училище за отговорни инфлуенсъри“
Стартът на инициативата идва на фона на показателни данни – проучване, проведено от Държавната агенция за закрила на детето съвместно с Регионално управление на образованието – Пловдив и Българска академия за сигурност между близо 1000 ученици от 6, 7 и 8 клас в гр. Пловдив, показва, че над 61% от децата използват Tik Tok, Instagram и Snapchat повече от 5 пъти на ден. Освен времето в тях, 70,8% от учениците са в онлайн пространството от един до три часа всеки ден, а 31% отделят от деня си от 2 до 4 часа, за да са в мрежата. Тези факти подчертават необходимостта от устойчива промяна и ангажираност към по-образована, защитена и осъзната дигитална среда в свят, в който всеки има глас, но не всеки осъзнава силата му.
Официалното събитие по повод представянето на "Училище за отговорни инфлуенсъри" събра журналисти, експерти, създатели на съдържание, представители на институции и всички партньорски организации. Сибина Григорова, управляващ редактор на Булевард България, беше водещ, а Александра Богданска, член на управителния съвет на БАСС, модерира дискусионен панел с ученици, които в откровен разговор споделиха какво означава за тях да бъдеш „отговорен инфлуенсър“, какви послания ги достигат в социалните мрежи и кои личности следват.
Училище за отговорни инфлуенсъри“: първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание
Събитието постави началото на дългосрочна програма от активности, насочени към насърчаване на етично дигитално поведение и ангажираност на създателите на съдържание към младата аудитория в България. Организатори на Училището са А1, Център за безопасен интернет, Българска асоциация на създателите на съдържание и Нов български университет в партньорство с Национална мрежа за децата, IAB България, БАПРА и БДВО. Популяризирането на платформата се осъществява с медийната подкрепа на Булевард България, Дневник и Капитал.
„Училище за отговорни инфлуенсъри“ предстои да отвори своите дигитални врати. Още от днес можете да се регистрирате на официалния сайт на кампанията – https://safefluencers.bg/, където скоро ще бъдат достъпни и първите образователни модули.