facebook

Новини

shin-je-bang-1_678x410_crop_478b24840a
06.06.2016 12:07
Новини

„Оперните таланти от Школата Кабаиванска“ представят Шин Дже Банг

 

 

Днес ще Ви разкажем за ученици на Райна Кабаиванска, които представиха свои концерти през месец май в италианския град Модена. Концертите бяха три, техен домакин стана галерия Естенса. Тези музикални срещи с младите певци, наречени „Оперни арии в галерията Естенсе“, се проведоха на 17-и 24-и и дори на вчерашния ден – 31-и май с подкрепата на Държавния музей и приятели на галерията. Да видим кой пя на тези концерти.

На 17-и май беше първият концерт, в който участва Роксана Ерера, сопрано от Чили, която благодарение на участието си в Майсторския клас на Райна Каиванска в Нов български университет през 2015 г., спечели стипендия за обучение при знаменитата оперна актриса в Музикален институт „Веки-Тонели“, Модена. Това младо сопрано вече гастролира по световните перни сцени, но все още продължава обучението си при Райна Кабаиванска. В програмата са включени арии от XVII и XVIII век от композиторите Пърсел, Монтеверди и Моцарт.

Вторият концерт беше в един ден, който за нас българите е особено важен – 24-и май. Тогава беше вторият концерт в галерия Естенса. Той бе е посветен на музиката от една по-късна епоха, изборът падна върху произведения от XIX век. Тогава младото мецосопрано развълнува искрено публиката с изпълнения на арии от оперите „Италианката в Алжир“ на Росини, „Капулети и Монтеки“ и „Лукреция Борджиа“ на Белини, „Фаворитката на Доницети“, „Дон Карлос“ и „Трубадур“ на Верди. За тази изпълнителка всъщност ще стане въпрос малко по-късно, дори ще можем да я чуем в нейно изпълнение.

През 2010 г. се дипломира в Римската консерватория Санта Чечилия с преподаватели Ида Чучи и Ребека Берг и участва в „Мефистотел“ на Бойто. Изпълнява ролята на Панталис в Оперния театър към Центъра на изкуствата в Сеул. От 2013 г. е ученичка на Райна Кабаиванска. Взима участие в нейните майсторски класове в Института “Веки-Тонели” в Модена, Академия Киджана в Сиена и в Нов български университет. Стипендиант е на фонд “Райна Кабаиванска” в Нов български университет.

Тя  направи своя дебют в Ла Скала, което е изключително важно за всеки един оперен артист, през 2013 г., изпълнявайки ролята на Лучия в „Копринената стълба“.

А сега нека видим какво още се случи в рамките на всичко онова, което е важно за нас днес или новините, които получаваме от Италия и които пряко ни отнасят към кариерата на оперните таланти от Школата Кабаиванска.

И докато слушаме този великолепен оркестров оперен фрагмент – Интермецото от операта „Селска чест“ на Пиетро Маскани, да Ви кажем още какво се случи вчера в последния ден на месец май, когато се състоя поредния трети концерт от цяла серия концерти в галерията в Модена  - Галерия Естенсе, тази серия беше наречена „Оперни арии в галерия Естенсе“. Концертът от вчера 31-и май представи още двама от стипендиантите на Фонда „Райна Кабаиванска“ в Нов български университет. Пяха италианката Селене Дзанети, за която вече е ставало дума при нас. Един прекрасен сопран, запознавали сме Ви с нея в нашето предаване.  А също така и изпълнител от Южна Корея – Давиде Риу. В тяхната програма имаше арии от „Отело“ и „Аида“ на Верди, „Селска чест“ на Пиетро Маскани, „Турандот“ на Пучини, „Палячи“ от Леонкавало и още избор на хубава музика. Много е приятно, когато можеш да разбереш, че таланти, които са израснали под крилото, както често казваме, или по-скоро чрез майсторството на Райна Кабаиванска си пробиват все повече път. Тези три концерта го потвърждават, а повече за всичко това може да намерите на сайта на Райна Кабаиванска, там където става въпрос за всички артисти от Школата Кабаиванска, за които говорим и ние по Classic FM .

Сега продължаваме и Ви предлагам да надникнем отвъд всичко онова, което можем да разберем като официална информация, за да видим какъв е пътят на едни музикант, един певец от Южна Корея, който днес е на 34 години и може спокойно да се похвали, че е пял на много важни, съществени за всяка една певческа кариера сцени. Става дума за дама всъщност, сопраното от Южна Корея – Шин Дже Банг, днес вече 34-годишна, която се запознава и започва обучението си при Райна Кабаиванска от 2013 година насам. Но да видим как започва нейния път, какво се случва в живота й.

Родена в Сеул (Южна Корея) на 9 март 1982 г. Дипломира се в университета Чонг-Шин в Сеул през 2005 г., забележете със специалност сакрална музика.

През 2010 г. се дипломира в Римската консерватория Санта Чечилия с преподаватели Ида Чучи и Ребека Берг и участва в „Мефистотел“ на Бойто. Изпълнява ролята на Панталис в Оперния театър към Центъра на изкуствата в Сеул. През 2011 г. е приета в Академията към Миланската Скала, където учи с Ренато Брузон, Лучана Д’Интино, Лучана Сера, Луис Алва, Мирела Френи, Винченцо Скалера, Умберто Финаци и Марко Гандини. Дипломира се през 2013 г., годината, в която започва да учи и при Кабаиванска.  По същото време се класира с втора награда (при неприсъдена първа) на Международния конкурс „Пиетро Маскани“ за оперни певци в Рим, а след това е финалистка на Международния конкурс „Франческо Чилеа“ в Реджо Калабрия. Неслучайно си припомнихме музиката от „Селска чест“ на Маскани  - прочутото Интермецо. Ето че дамата, за която Ви разказваме днес, има много важно участие, втора при неприсъдена първа награда на Международния певчески конкурс „Пиетро Маскани“ в Рим.

Много са ярките, забележителни моменти в нейния път, в развитието й на певец. Шин Дже Банг от Южна Корея успява да стигне до майсторския клас на Райна Кабаиванска през 2013 г., но предната година тя пее нещо, което разбираме, че напълно е в нейната специалност. Както си спомняте, преди малко Ви казах, че тя завършва със специалността сакрална музика, духовна музика. В новия оперен театър във Флоренция през 2012 г. тя изпълнява „Меса в До мажор оп. 86“ от Бетховен. През същата година е финалистка на Международния конкурс „Лейла Геншер“ в Истанбул. А сега поглед към срещата с Райна Кабаиванска. Взима участие в нейните майсторски класове в Института “Веки-Тонели” в Модена, Академия Киджана в Сиена и в Нов български университет. Трите основни места, където може да попива всичко, което може да я научи Райна Кабаиванска. Стипендиант е на фонд “Райна Кабаиванска” в Нов български университет. Става и стипендиант на Фонда на името на Райна Кабаиванска в Нов български университет. През същата година печели трета награда на Международния оперен конкурс в Маджента, Италия. Печели награди от още няколко Международни конкурси в Италия – в Чинизело Балсамо, „Риналдо Пелидзони“ в Сиса, „Капучили“ в Алесандрия и е сред финалистите на Международния конкурс „Магда Оливеро“ в Милано и „Равело град на музиката“ в Равело. В театъра Дворец на изкуствата в Будапеща през тази година е сред солистите на „Малка тържествена меса“ на Росини, с диригент Бруно Казони.

Както виждате по пътя си тя има няколко момента, в които пее музиката, за която е специализирала – духовната музика, сакралната музика. Шин Дже Банг направи своя дебют в Ла Скала – много важен момент в развитието й. Това се случи през 2013 г. с ролята на Лучия в „Копринената стълба“, след което участва в една съвсем различна като музика опера – „Малкият коминочистач“ на Бенджамин Бритън с ролята на Мис Бегът.

Какво следва в кариерата й обаче ще научим след като се откъснем за малко от чисто биографичните данни и разказа ни за тази певица – Шин Дже Банг – сопран от Южна Корея. Нека сега да я послушаме, за да се запознаем още по-близо с нейното изкуство.

Завършваме с още няколко думи за тази южнокорейска изпълнителка, която продължава кариерата си наистина много успешно. Тя продължава да работи и до настоящия момент с Райна Кабаиванска, но за нас по-важно е, че най-сериозната част от нейния път, когато се е обучавала, е свързан с българската оперна прима Райна Кабаиванска.  Съвсем накратко ще нахвърлим факти, след като тя започва да работи при Кабаиванска.

През 2014-2015 година след обучението си при Райна Кабаиванска в България в Нов български университет, младото мецосопрано печели редица престижни международни конкурси. През 2014 г. печели първа награда и специалната награда „Мария Калас“ на Международния конкурс „“Premio Boni” в Бреша, втора награда на Международния конкурс „Рикардо Дзандонай“ и специалната награда “Музика Рива фестивал”, специалната награда на Театър „С. Педро С. Пауло“, втора награда на конкурса за сакрална музика в Рим. През същата година е солистка в „Глория“ на Джузепе Сарти с диригент Матия Рондели. През 2015 година печели първа награда на Международния конкурс „Рикардо Дзандонай“, първа награда  на „Клето Томба“, първа награда на „Джузепе Боргати“. Виждате как, това което Ви разказах по-рано, преди да чуем нейното изпълнение, наградите стават не втори или просто участие на конкурс, а наградите стават най-важното, когато има съревнование в един конкурс – първите награди. Също така тя се оказва сред финалистите на Международния конкурс „Вердиеви гласове“ в Бусето, както и на международните оперни конкурси в Портофино и „Бенвенуто Франчи“ в Пиенца. И най-актуалното на финала за настоящата 2016 г. в Светилището на „Санта Мария деи Мираколи“ при Сан Челсо в Милано тя стана солистка на „Малка тържествена меса“ на Росини – едно великолепно произведение. Също така пя в „Месия“ на Хендел, следвайки своята специалност, сакрална музика, участва и в изпълнение на „Илия“ от Менделсон  и други духовни композиции. Не мислете, че тя изпълнява само оперна музика или духовни творби. Изпълнява също така и песните на Морис Равел, Игор Стравниски. Участва също така в операта „Пепеляшка“ на Росини на сцената на Миланската скала. Участва и в много концерти, които изнася не само в Европа, но и в родната си Южна Корея. Може би така като факти изглежда пътят от Южна Корея до всички тези световни сцени. Това е пътят на 34-годишната певица Шин Дже Банг от оперните таланти от Школата Кабаиванска. Може би, ако самата Кабаиванска не беше намесена в този път, едва ли днес в това предаване щяхме да говорим за Шин Дже Банг – сопран от Южна Корея. Нека й пожелаем успех, както и на всички останали млади и прекрасни артисти от нейната школа, а следващата сряда непременно ни слушайте, защото също срещата ще бъде много, много важна. Това беше за днес. До следващият път!