Новини
26.02.2021 16:57 | сподели |
Пореден успешен сезон на Рекламна академия в НБУ
Творческа концепция за първата антистрес безалкохолна бира и проект по комуникация на нова музикална платформа, създадена с внимание към българския меломан, са първенците сред студентските проекти
В осмото издание на Рекламна академия 2021 надпреварата в студентското състезание беше повече от оспорвана. Студентите работиха в 8 различни сектора, като задачата им беше в рамките на 48 часа да разработят комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт или услуга в съществуваща категория, по предварително зададен казус. Проекти за антистрес безалкохолна бира и музикална платформа за български меломани са победителите в осмото издание на Рекламна академия.
Първото място споделиха 2 отбора:
Отбор 9, в сектор „Бира“, с ментори Максим Стоименов, B+RED (БАКА) и Христина Вучева, Carlsberg Bulgaria(БАР), които разработиха творческа концепция за първата антистрес безалкохолна бира, обогатена с магнезий. Те нарекоха своя продукт „Кротко“, а слоганът на кампанията им беше „Супер си е, както си е“.
Отбор 13, в сектор „Телекомуникации“, с ментори Калоян Антонов, proof. (БАКА) и Мартина Тодорова, А1 (БАР) работиха по комуникацията на нова музикална платформа – създадена с внимание към българския меломан. Кръстиха я Rapana, а посланието на кампанията беше „Спомените имат песен“.
Второто място беше поделено от 3 отбора:
Отбор 3, в сектор „Храни“, с ментори Иван Тотев, Wunderman Thompson Sofia (БАКА) и Стефана Лазарова, БеллаБългария (БАР) стигнаха до прозрението, че българинът толкова много обича да консумира месо, че, ако му го „дадеш в ръцете“, ще го яде навсякъде, и ни представиха стратегия за сурово-сушени деликатеси „Мезетки“ със слогана „Замези, където и да си“.
Отбор 16, в сектор „Небанкови финансови услуги“, с ментори Боби Петров, All Channels Communication (БАКА)и Гергана Георгиева, Management Financial Group (БАР) разработиха концепция за лансиране на мобилно приложение Bialapp към Бяла Карта за потребителите, които не искат да „губят контрол“ над финансите си.
Отбор 18, сектор „Автомобили“, с ментори: Александър Григоров и Самуил Петков, Noble Graphics (БАКА) предложиха 360-градусова рекламна стратегия на водороден автомобил ITUS със слогана „Познатото е вече по-добро“.
Трета награда отиде при два отбора:
Отбор 11, в сектор „Лекарства без рецепта“, с ментори: Ралица Милчева, Teva OTC (БАР) и Илия Григоров, guts&brainsDDB (БАКА) разработиха творческа концепция за енергиен имуностимулант „Шот живот“, който ни помага да „презаредим“ по полезен, лесен и забавен начин.
Отбор 15, в сектор „Телекомуникации“, с ментори: Елисавета Захариева, A1 (БАР) и Стойко Кавалджиев, The Smarts (БАКА) представиха стратегия за лансиране на нова музикална платформа myWave със слоган „Моята музика, по моя начин“.
Журито присъди и една специална награда за „Смела идея за иновация“ на отбор 5, сектор „Храни“, с ментори Димитър Стаматов, Белла България (БАР) и Силвия Григорова, Saatchi&Saatchi Sofia (БАКА) за проекта „Щастливеца – мезета без стрес“ и техния деликатес със CBD.
Независимо жури от доказани експерти оцени най-добрите проекти. Съдии на Рекламна академия 2021 бяха Валентина Белчева (Sanofi), Венцислав Хиков (Graffiti BBDO), Екатерина Димитрова (Метро Кеш енд Кери България), Катерина Буюклиева (Media Club), Ненад Лозович (БАКА), Светлана Димитрова (The Coca-Cola Company), Тодор Гавазов (Юниливър България).
В изданието, което тази година се проведе от 22 до 26 февруари, се включиха 270 студенти от различни програми в Нов български университет - Реклама, Рекламен мениджмънт и визуален брандинг, Графичен дизайн, Кино и телевизия, Фотография, Маркетинг, ПР и др. Те работиха под менторството на представители на водещи брандове и комуникационни агенции. В практическата работа на студентите своите напътствия дадоха професионалисти от A1, All Channels Group, B+RED, Carlsberg Bulgaria, Danone, Devin, Human Agency, Interpartners, guts&brainsDDB, Management Financial Group, New Moment New Ideas, Nitram, Noble Graphics, proof., Saatchi&Saatchi Sofia, Стендпойнт медия, Teva, The Smarts, Wunderman Thompson Sofia, Белла България, Юниливър България.
Събитието стартира със специален лекционен панел, в който своите професионални съвети към студентите споделиха Анастасия Томешкова (BrandWorks/part of Publicis Groupe Bulgaria), Грета Колева (Graffiti BBDO & Proximity Sofia), Марсел Леви (Noble Graphics), Мила Миленова (ОББ и ДЗИ), Нели Загорчева (Nestle).
За първи път в Рекламна академия, през сезон 8 участниците имаха възможност да записват професионално глас и звук на своите телевизионни и радио реклами. Това се случи благодарение на новия Радио-телевизионен център на НБУ и по-конкретно на тон-режисьорското му студио.
Рекламна академия е тристранен проект на Нов български университет, Българската асоциация на рекламодателите и Българска асоциация на комуникационните агенции.
Рекламна академия е иновативен за българското образование формат на сътрудничество между университет и реалния бизнес, в който участниците работят по реални бизнес казуси. Академията не просто дава знания и умения, но и възпроизвежда взаимоотношенията рекламодател – рекламна агенция в забавен и полезен формат, в който участниците преминават през всички стъпки на рекламния процес – от бриф и разработване на стратегия до производство на творческите продукти.
От страна на НБУ събитието се организира от БП Реклама и МП Рекламен мениджмънт и визуален брандинг – програми към департамент „Кино, реклама и шоубизнес“, и по-конкретно от преподавателите доц. д-р Кристиян Постаджиян, гл. ас. д-р Даниела Кадийска и гл. ас. д-р Боряна Гигова.
Лекционен панел на Рекламна академия