facebook

Новини

2_678x410_crop_478b24840a 4_678x410_crop_478b24840a
21.02.2019 15:56
Новини

Шеста рекламна академия в Нов български университет

 

За шеста поредна година между 12 и 15 февруари в НБУ се проведе Рекламна академия, по инициатива на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ в лицето на БП „Реклама“ и МП „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“.

Рекламна академия е проект на Нов български университет, Българска асоциация на рекламодателите и Българска асоциация на комуникационните агенции и има за цел чрез практически казуси, лекции и дискусии да стимулира раждането и развитието на нови таланти в областта на рекламата.

В шестия сезон регистрираните участници бяха 340, от тях 202 участваха в практическата част. В академията участие взеха 7 лектори, 5 участници в дискусионния панел и 29 ментори от общо близо 25 компании – водещи комуникационни агенции и рекламодатели, сред тях Saatchi & Saatchi Sofia, Publicis Groupe Digital, Noble Graphics, „Графити ББДО“, All Channels Advertising, Havas, reforma, Tribal Worldwide София, The Smarts, Garlic, New Moment New Ideas, Nitram, Standpoint Media, Next Consult, MullenLowe Swing, Coca-Cola, „Белла“, А1, ОББ, Actavis, Intersnack и Девин.






В първия ден от академията се проведоха серия от лекции и дискусии, посветени на ключови за комуникационната индустрия въпроси като „Бриф и дефиниране на бизнес цели“, „Инсайт и голямата идея“, „Креативни решения и бизнес резултати“, „Ефективно презентиране“. Фокус през първия ден беше и дискусионният панел на тема „Бизнес малинки: какво може да се обърка и как се учим от него“.

През втория и третия ден на Рекламна академия студентите бяха разделени в 20 и работеха по кампания по реален казус в пет сектора: „Храни и напитки“, „Банки и небанкови финансови услуги“, „Телекомуникации“, „Ритейлъри“, „Лекарства и хранителни добавки“. Във всеки екип имаше 2 ментора – представител на агенция и на компания-рекламодател.

Студентските екипи имаха балансирано присъствие на студенти от различни специалности: Рекламен мениджмънт и визуален брандинг, Реклама, Графичен дизайн, Маркетинг, ПР и други.

Във всеки от секторите на първи кръг беше избран победител. На финали от петте секторни победителя беше избран един отбор, отличен като победител в Рекламна академия 2019.







Победител в сектор „Храни и напитки“, а впоследствие и избран за големия победител в Рекламна академия 2019, стана отбор 3, работил по въвеждаща кампания на маргарин. Инсайтът на кампанията е базиран на „сутрешното мазало“, развит в голямата идея и послание „Правим сутрешното мазало вкусно“. Предложеното име на продукта продължава тази линия – „Мазало“, в две разфасовки (Голямо мазало и малко мазало). Кампанията е развита във външна реклама, телевизия и фейсбук. Участниците в отбор 3 са Ана-Мария Георгиева, Ангел Береснев, Андриана Петкова, Анна Калановска, Валерия Стоянова, Ванеса Мутафова, Веселина Белобрадова, Виктория Нанкова, Ивелина Грънчарова, Стоян Банков, Теодора Николова, а техни ментори: Мартин Димитров (Нитрам) и Димитър Стаматов (Белла).


Победител в сектор „Банки и небанкови финансови услуги“ стана отбор 8 с участници Адриана Стоянова, Вили Стоянова, Дарио Диониси, Диана Вълканова, Ева Мърмърова, Захари Колев, Илинда Генемуна, Йоана Георгиева, Йоанна Митева и ментори Георги Златков (The Smarts) и Росен Мисов (БАР).

Победител в сектор „Телекомуникации“ стана отбор 11 с участници Борислав Дичев, Ивелина Накова, Изабел Батова, Илияна Ценова, Йоанна Браянова, Калоян Димитров, Мария Делчева, Мария Радева, Николета Николова, Цветослав Цонев и ментори Николай Караджов (Saatchi & Saatchi Sofia) и Мартина Тодорова (A1).

Победител в сектор „Ритейлъри“ стана отбор 16 с участници Александра Янева, Антония Бочева, Весела Йорданова, Мартин Савов, Мелина Хараламбова, Нели Кирова, Пламена Шулекова, Полина Денева, Ралица Младенова, Скарлет Ахмедова и ментори Веселин Захариев (Tribal Worldwide София) и Христо Кенански (Девин).

Победител в сектор „Лекарства и хр. добавки“ стана отбор 19 с участници Димитър Славов, Ивайло Иванов, Мартин Кунчев, Симона Радева, Симона Капитанова, Славея Ковачева, Тони Тодоров, Христиан Меразчиев, Яна Пелева, Яна Димитрова и ментори Антон Георгиев (Havas) и Гергана Димова (Актавис).

Видео с презентациите на победителите по категории може да бъде видяно тук.

Всички лекции са достъпни тук.

От страна на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ участие в събитието взеха преподавателите гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян, гл. ас. д-р Даниела Кадийска, д-р Боряна Гигова и доц. д-р Илия Кожухаров. Водещ на Рекламна академия беше д-р Кристиян Постаджиян, който е и сред основателите на формата.

 

 

Снимки: Николай Иванов