facebook

Новини

dsc-0001_678x410_crop_478b24840a dsc-0002_678x410_crop_478b24840a dsc-0008_678x410_crop_478b24840a dsc-0023_678x410_crop_478b24840a dsc-0028_678x410_crop_478b24840a dsc-0033_678x410_crop_478b24840a dsc-0034_678x410_crop_478b24840a dsc-0037_678x410_crop_478b24840a
16.03.2017 10:35
Новини

Студенти от НБУ участваха в дискусия с водещи от БНТ

Тема на срещата бяха предстоящите избори

На 14. март, вторник, Нов български университет посрещна Марина Матева и Иво Никодимов, водещи в БНТ. Те бяха специални гости на дискусия, провела се в рамките на текущ семинар „Знания за ПР практици и журналисти“, организиран от департамент „Масови комуникации“ в НБУ. Домакин на срещата бе д-р Десислава Данкова, която активно се включи в обсъждането на актуалната тема, разглеждаща предстоящите избори.

 

Двамата професионалисти разкриха подробности от професионалната си дейност и споделиха с присъстващите откъде черпят вдъхновение и мотивация, за да преодоляват ежедневните предизвикателства, с които се сблъскват по време на работата си.

 

Акцент на срещата с бъдещите ПР експерти бе смисълът от гласуването на младите хора. Около темата за правото на избор бяха разгледани и други съпътстващи фактори, оказващи влияние върху културата и мисленето на обществото, както и върху неговите нагласи и очаквания. По време на разговора не бяха подминати и чисто практическите измерения на предизборните кампании, на които студентите обърнаха специално внимание като се възползваха от възможността да задават конкретни въпроси към двамата практици.

 

Авторитетните журналисти с дългогодишен опит в сферата на комуникациите и със задълбочени наблюдения на инициирането, организирането и осъществяването на предизборни кампании, споделиха мненията си и относно online характеристиките на начинанието. Изводът, който Иво Никодимов направи, бе, че в момента динамичното ежедневие и гъвкавата среда, която търпи непрекъснати промени, се нуждаят от „online присъствие, на което да не се гледа в абсолютни стойности“. Специалистите заявиха, че интересът към online пространството все повече нараства, но голяма част от фигурите, представители на политическата среда, не го осъзнават като фундаментален елемент при изграждането и популяризирането на послания. Водещите разказаха на студентите за усилията си, насочени към позициониране на дебатите в online пространството и предизвикателствата, пред които се изправят ежедневно.

 

 

Младежите, изучаващи „Връзки с обществеността“, зададоха многобройни въпроси за същността на популярните методи на агитация, платените хроники, рейтингите, целевите аудитории, прекрояването на партиите, задължителното гласуване и други вълнуващи ги детайли от провеждането на политически кампании. Те споделиха гледната си точка относно намаляващия интерес на младите хора към телевизията като цяло и насочването им към online пространството като предложиха алтернативни методи за въздействие върху популярността на медийните канали.

 

Иво Никодимов насочи вниманието на студентите не само към положителните промени, които днес се наблюдават при реализирането на политически ПР, но и ги запозна с негативните тенденции в областта. Като една от най-фрапиращите грешки, които често се допускат, той определи гостуванията на политически фигури в телевизионни предавания. Голяма част от политиците не са наясно, че вече „има два праймтайма – единият от които е сутрин от 6.50 ч. до 8.20 ч. и другият - вечер след 6:15 ч. до 21:00 ч. Много от гостуващите изобщо не са наясно с това и държат да присъстват в предаванията след 8:00 ч. като не осъзнават, че така аудиторията значително се променя, тъй като младите, активни хора отиват на работа точно по това време“, сподели той.

 

По време на разговора водещите на събитието разкриха подробности относно разликите между обществените и частните телевизии, които са малко известни на широката общественост. Като едно от най-големите различния те определиха рекламното време, с което разполагат, тъй като представителите на бизнеса се ръководят най-вече от мотото „Аз рекламирам там, където рекламират големите и е достъпно за мен“. Журналистите наблегнаха върху факта, че в БНТ то е значително по-ограничено и така стеснява кръга от рекламодатели.

 

Дискусията засегна и темата за мястото на телевизията в обществения живот. Присъстващите анализираха и основните видове информационни канали, от които младите хора се възползват ежедневно. Основен акцент в разговора бяха и предизвикателствата пред избора като цяло. Липсата на мотивация, неосъзнатото лутане между доближаващата се до възгледите ни партия и такава, която дава решения на проблемите ни са негативните фактори, които оказват влияние върху политическата обстановка в момента. Всички се обединиха около извода, че обществото се нуждае от положителен пример с материални проявления на обещанията, а не от публично представяне на идеи. Равносметката от провелата се дискусия е, че липсва компенсаторен механизъм, на който да се заложат очаквания.

 

„Живеем във време, в което не можем да си позволим да абсолютизираме нещата“, сподели Иво Никодимов. Тази констатация е една от основните предпоставки за реализирането на ежедневни дискусии в Нов български университет. Водени от идеята за откриване на истината чрез обсъждане на различни гледни точки студенти, преподаватели и гости правят своите заключения за света и заобикалящата ни действителност. Защото както се изразиха двамата гости „мислещите хора са тези, които знаят, че могат да избират и упражняват това право. А за да бъдат мислещи, трябва да са информирани“.

 

 

 

Текст: отдел "Информационна дейност"

Снимки: "Уебстудио"