Новини

dsc-0012_678x410_crop_478b24840a dsc-0007_678x410_crop_478b24840a dsc-0015_678x410_crop_478b24840a dsc-0016_678x410_crop_478b24840a dsc-0034_678x410_crop_478b24840a dsc-0080_678x410_crop_478b24840a dsc-0089_678x410_crop_478b24840a
02.03.2017 09:54
Новини

Водещи практици в областта на рекламата бяха лектори в Нов български университет

Четвъртото издание на „Рекламна академия“ завърши с представянето на креативни студентски проекти

„Рекламна академия“ е съвместно събитие, организирано ежегодно от Нов български университет, Българска асоциация на рекламните агенции (БАКА) и Българска асоциация на рекламодателите (БАР). По време на 4-дневната инициатива студентите имат възможността да се срещнат с водещи практици в областта на рекламата и да обсъдят с тях идеите си. Основен елемент от програмата на Академията са лекциите, след които участниците започват да работят по реални казуси и да създават проекти с решения за тях под менторството на доказали се професионалисти.

 

Зала Аула в Нов български университет едва успя да събере всички желаещи да се включат в Академията. Първият ден бе предвиден за открити лекции, по време на които водещи специалисти в областта споделиха опита си, натрупан по време на конкретни кампании. Подборът на темите не бе случаен. Ръководителят на инициативата – гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян - и представителите на БАР и БАКА съзнателно бяха избрали реализирани проекти, на които са присъдени най-престижните отличия в сферата – наградите „Effie“ (отличието за ефективност на маркетинговата комуникация) и тези на БАР. Посредством примери лекторите, сред които имаше и представители на бизнеса, направиха диагностичен анализ на процесите по организиране, създаване и реализиране на една рекламна кампания като се спряха на основните елементи от тях. Обясненията им бяха изградени върху диаметрални противоположности, за да представят пред присъстващите рецепти както за успех, така и за провал на всеки проект. Изказванията на всички бяха обединени от идеята, че „трябва да умеем да говорим на всякакви езици“, за да бъдат разкрити и задоволени потребностите на таргет групите.

 

Проектът, чийто домакин е Нов български университет, се е превърнал в традиционен заради нарастващия интерес към него. Той е уникален за България формат, свидетелстващ за сътрудничеството между бизнеса и университетската институция. Основните цели, заложени в него, са задълбочаване на знанията и придобиване на допълнителни практически умения, които биха улеснили дейността на бъдещите специалисти в областта на корпоративните комуникации и маркетинга.

 

Началото на „Рекламна академия“ бе поставено през м. февруари 2014 г. по инициатива на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ и МП „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“. Днес, четири години по-късно, броят на желаещите да се включат в начинанието, значително е нараснал, но това не изненадва неговите организатори. Академията е резултат не само от стремежа към усъвършенстване, но и от дългогодишните наблюдения на социалната среда, които водят до извода, че за да бъде пълноценно университетското образование, трябва да бъде в непрекъснат контакт с бизнеса. Приемствеността между двата етапа от професионалното израстване, която Нов български университет поддържа с реализирането на практически проекти, е една от предпоставките за ефективното бъдещо реализиране на подготвените кадри. Този стремеж е в основата на сътрудничеството на НБУ с БАКА и БАР. Съвместната работа, насочена към предоставянето на възможност за развитие и натрупване на допълнителни знания и умения, е изцяло насочена към най-важния актив – студентите.

 

 

Основателите на „Рекламна академия“ – гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян и гл. ас. д-р Даниела Кадийска, преподаватели от департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ в НБУ, споделиха вижданията си относно значимостта на формата, обединяващ бизнеса и Университета:

 

 

Вие сте основател на „Рекламна академия“. С какво тя промени обучението по реклама в НБУ?

 

„Рекламна академия“ е формат, който вдъхновява студентите да правят това, за което учат, а вдъхновението е най-важна мисия в образованието. Виждам, че както бакалаври от първа до четвърта година, така и магистри, участват активно в академията, вдъхновяват се, творят и създават реални продукти, с които както те могат да се гордеят, така и ние, техните преподаватели. Обучението по реклама в НБУ винаги е било насочено към практиката, но това, което „Рекламна академията“ направи, е да покаже, че връзката университет – бизнес може да е много жива и продуктивна. Както и раждаща конкретни ползи за двете страни.

 

 

Четири издания след старта всички определят „Рекламна академия“ като много успешен формат. Как се постига баланса между толкова много участници?

 

„Рекламна академия“ се прави с много ентусиазъм и енергия – както от страна на бизнеса (и най-вече техните представители в лицето на Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на рекламодателите и техните изпълнителни директори г-жа Мариана Брашнарова и г-н Росен Мисов), така и от преподавателите в НБУ (моя милост и д-р Даниела Кадийска), администрацията, без която събитието няма как да мине толкова плавно и успешно (Центъра за дистанционно и продължаващо обучение и лично г-жа Мария Тумбева, Учебен отдел, отдел „Информационна дейност“, Университетски театър и всички други) и, разбира се, студентите, които са в основата на успеха. Всеки вижда смисъла в това, което прави, влага енергия и положителният резултат е неизбежен.

 

 

Какво постигнахте и какво – не, през тези 4 години?

 

Форматът се усъвършенства постоянно. Най-основното е, че рекламният бизнес вече категорично признава НБУ като водеща образователна институция в страната в областта на рекламата. С мен са в контакт много компании, които целенасочено търсят кадри именно в програмите по Реклама на НБУ, вследствие на впечатленията, които сме оставили у тях по време на „Рекламна академия“ – и като база, и като програми, и като студенти. Бизнесът вижда смисъл да е тук и да участва активно. Студентите също видяха смисъл. Над 300 студенти бяха в НБУ по време на ваканцията, при това почти денонощно. Разбира се, има какво още да се усъвършенства. Затова и всяка година анкетираме участниците в академията какво им е харесало, кое е било неефективно, кой и как си е свършил работата. При подготовката на следващата академия ще започнем от това, което ни казват в анкетите. И ще се опитаме да направим „Рекламна академия 2018“ още по-добра!

 

 

гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян

 

 

„Първо трябва да благодарим на гл. ас. д-р Кр. Постаджиян, както и на нашите партньори от БАКА и БАРА, че за четвърта година направиха възможно това събитие да се случи. Колко усилия и воля стои зад всичко това – си го знаят само те, хората, които успяха да превърнат „Рекламна академия“ в празник, събитие. Не така шумно и светско, но затова пък не по-малко интересно с отново предложената възможност за творческо общуване и често горещи дискусии между хората от рекламния бизнес и студентите на НБУ. Тези срещи са полезни и за двете страни, защото дават възможност за оценка по качество на реализираната продукция, а не по трудов стаж. Важно е да я има Академията, защото тя изостря фокуса върху картината образование - бизнес. Това е място където реално можем да видим  къде сме ние в обучението по реклама, какво правим и какво още трябва да направим.

 

Бих нарекла Академията работилница за идеи, в която студентите могат да покажат какво са научили, да го изпробват в реални казуси. Този начин на обучение, без да подценява знанията, прехвърля ударението върху развитието и усъвършенстването на уменията им, чрез които те взаимодействат и променят обкръжаващата среда. Практическият опит, който получават им позволява да променят себе си и своето място в бизнеса. Това е изключително важно, защото творческите замисли загниват ако се държат твърде дълго и разцъфтяват ако има възможност да се реализират, а Академията е място, което предлага плодородна почва това да се случи.

 

Участието на студентите в „Рекламна академия“ ни накара да забравим снизходителното пренебрежение към студентското мислене. Те доказаха, че са мислещи хора, млади творци, които не се боят от предизвикателството и са готови да премерят силите си не само с конкуренцията, а и с майсторите. Всичко това пролича в представянето им на Академията.

 

Мнението на всички присъстващи от бизнеса бе, че рекламните концепции представени от студентите на НБУ блестяха с неочаквано свежи идеи и структура. Всеки от менторите и членовете на журито беше респектиран от зрялото мислене на младите, от тяхната разноликост и професионално владеене на техники, стилове и форми. Явно са запознати с модерните тенденции и не само са попили по нещо от преподавателите си, които им дават свобода и шанс да овладеят занаята, но и прилагат успешно тези знания в практиката. При това не механично, а с необходимата доза креативизъм.

 

Според мен, „Рекламна академия“ е трамплин за всеки студент, който има желание да се бори, да покаже себе си и да се докаже. И ако някой си мисли, че нещо ще му бъде поднесено на готово – жестоко се лъже. Ако искаш да се бориш просто го правиш, а този формат е арената.“

 

 

гл. ас. д-р Даниела Кадийска

 

 

 

 

Представителите на двете организации, взели участие в осъществяването на „Рекламна академия“, са Мариана Брашнарова,  изпълнителен директор на БАКА, и Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР. Той сподели вижданията си относно развитието на рекламния бизнес в България и методите за задълбочаване на връзката между университетската и бизнес средата, която води до изграждането на завършени, конкурентноспособни и продаваеми специалисти:

 

 

  • Вие сте съоснователи на Рекламна академия. Кое породи необходимостта от създаването на подобна практическа академия между НБУ, БАКА и БАР. Доколко подобно сътрудничество университет-бизнес е характерно за рекламния сектор у нас?

 

Това е четвъртото издание на „Рекламна академия“. Пазарът породи необходимостта от създаването й. Пазарът на работна ръка. Оказва се, че индустрията, в лицето на рекламодателите, комуникационните агенции, които в същото време са работодатели, изпитва остра нужда да намери подходящи специалисти. Хората, които излизат от академичните институции, от университетите, имат една много добра теоретична подготовка. Но всички заедно преценихме, че те се нуждаят от практическа информираност и от практически опит. Всички заедно преценихме, че е необходимо да се разработват формати и този с Нов български университет - Рекламна академия - е най-успешният до момента. формати, които реално да помогнат да се развие тази практическа насоченост, информираност. Самите студенти, бъдещите специалисти, които ще търсят работа, да се сблъскат със своите бъдещи работодатели. Така ще научат как се живее в една бизнес организация, как се работи там, какви са изискванията, които зависят от бизнес ежедневието. Пазарът на труда и необходимостта той да се развива породиха „Рекламна академия“.

 

 

  • Какъв е мотивът на толкова много компании – водещи рекламодатели и комуникационни агенции, да се включат в подобен образователен формат?

 

Техният мотив е да помогнат за практическото усъвършенстване и развитието на по-добре ориентирани към практиката специалисти, които ще представляват тази маса от хора, която ще кандидатства за работа при тях. Мотивът е съвсем директен – подобрение на собствената организация. Много от компаниите и комуникационните агенции не само участват и предават своя опит под формата на казуси на студентите в „Рекламна академия“, но и канят най-добрите от тях. Канят ги на стажове, след които съществуват възможности някой да бъде поканен и на работа. Това вече се е случвало във формата на Академията.

 

 

  • Оценява ли се възможността за съвместно сътрудничество между университетите и бизнеса и насочени ли са стремежи към него с цел улесняване на прехода между двете фази от професионалното развитие?

 

В други области има чудесни примери за такова сътрудничество. Но за рекламно-комуникационния сектор смея да твърдя, че ние сме пионери. Визирам БАР, БАКА. Благодарни сме за гъвкавостта и готовността за сътрудничество от страна на Нов български университет. Ние работим с няколко академични институции и смея да твърдя, че най-добрият прием и най-голямото разбиране за такова партньорство намерихме в лицето на НБУ.

 

 

  • В предишните три издания компаниите – рекламодатели и агенции са предложили на студентите на НБУ близо 100 стажа в техни структури. Превръща ли се Рекламна академия в място, на което бизнеса среща подходящи кадри? Имате ли наблюдение дали в дългосрочен план тези стажанти остават на работа в тези компании?

 

Разбира се. Визирам по-продължителни стажове в големи организации. Видно е, че това не е просто пожелание, а е реална практика и имената на работещите го доказват.

 

 

  • Успяват ли младите хора да се възползват максимално от възможността, която Академията им предоставя?

 

Може би на този въпрос най-добре ще отговорят студентите. Това, което ние виждаме, е тяхната обратна връзка. Оценката им от 1 до 10 за формата нараства. А това оставя впечатлението, че са доволни и че имат реална полза от него след като го оценяват по-високо през всяка следваща година. През 2015 г. крайната им оценка беше 8,3 по десетобалната система, а през 2016 г. – 8,9. Ръстът е видим. Друг критерий, който ни изпълва с въодушевление, е четвъртият ден на Академията, в който виждаме „изригващ“ ентусиазъм в това а презентират, да представят по най-добрия начин казусите и решенията, които предлагат. Вярвам, че те действително се възползват и са доволни от участието си в „Рекламна академия“.

 

 

  • Във всяко следващо издание на „Рекламна академия“ се включва все по-голям брой участници. Наблюдава ли се нарастване на обществения интерес към рекламната дейност и от какво е породен той, ако го има?

 

Първо искам да направя разграничение между нашето общество и това в ситуирани страни на Запад.  В България, независимо от някои обществени очаквания,  има по-висока степен на приемане на рекламата, на рекламно-комуникационната дейност, която обслужва бизнес цели. Може би постепенно обществото си дава сметка, че това е инвестиция, а не разход. В крайна сметка рекламата създава работни места. Те имат икономически аспект. Рекламата насърчава потреблението. Това също има директен бизнес ефект. Наскоро излезе изследване, според което всяко евро или лев, похарчени за реклама, се връщат седем пъти. Аз бих нарекъл това не отлична, а фантастична инвестиция, за важността на която обществото постепенно започва да си дава сметка. Не мога да кажа все още, че всичко, което е нужно, е свършено. Това е процес, но виждаме положителна тенденция.

 

 

  • Задължително ли е академичното образование в областта на рекламата, за да се създават кампании, които да оставят следи в съзнанието на обществото?

 

Както за една сграда е необходима основа, така и за всеки професионалист е необходимо академично образование. не мога да си представя специалист в областта на маркетинга или в която и да е друга област, който няма информационна база. За мен отговорът е съвсем ясен. От добрата и работеща формула се знае, че „не е нито само академия, нито само практика“, а е комбинация от двете. Затова работим заедно и мисля, че се получава.

 

 

  • В рамките на проекта студенти под менторството на водещи специалисти практици, работят по реални проекти за създаване на рекламни кампании. С това е свързано и основното послание на Академията – „Практиката е най-добрият учител“. Защо е толкова важно за студентите по реклама да практикуват занаята още от студентските скамейки?

 

Практиката ги прави по-продаваеми на пазара на труда. Отминаха годините, в които се учеше за „чест и слава“. Сега се учи, за да се работи; за да се следва определена кариера, която ни осигурява определен начин на живот. А за да се случи това и то максимално бързо, са необходими практическа нагласа и умения още от студентската скамейка. Знаем, че нивата на безработица за съжаление са по-високи сред току що завършилите. Тази тенденция може да се намали и да се обърне, когато завършилите имат практически опит, който да ги направа по-продаваеми. Така им се осигурява възможност по-лесно да си намерят работа.

 

 

  • Досега бяха осъществени три издания на „Рекламна академия“. Каква е равносметката от провеждането им?

 

Аз вече цитирах развитието на оценката. Не обичаме да говорим за себе си, а обичаме другите да говорят за нас и се стараем да се уповаваме на сериозни данни, цифри, факти. А те са не само по-високата оценка на участниците в „Рекламна академия“, но и числено по-големият интерес към нея. За първи път през 2017 г. бяхме принудени да увеличим броя на студентските отбори. Бяхме принудени да обсъдим и да реализираме презентации не на едно, а на две места, просто защото няма физическа възможност – място, време и пространство - всички участници да се съберат на едно място, за да изслушат колегите си. Сега имаме два потока, които ще се представят с презентации в Аула и Университетски театър, защото има по-голям интерес. Равносметката е, че хората ги интересува. Те съзнателно отделят от времето си; ангажират се в по-голяма степен спрямо миналите години.

 

 

  • Какво е новото тази година и какво да очакваме от „Рекламна академия 2017“?

 

Нарастващият интерес не е новост, а е тенденция. Новото е, че тази година искаме да покажем не само практически примери, но и да подчертаем най-добрите от тях. Затова с г-жа Брашнарова и с г-н Постаджиян обсъдихме и решихме, че презентациите ще бъдат наградени кампании на двата големи конкурса – “Effie“ и наградите на БАР. По този начин ние всъщност споделяме най-добрите практики, които са се доказали, преодолявайки критериите за оценка на две изключително авторитетни журита. Разбира се, има и много други нови неща, които са от организационен характер, но са също толкова значими. Като това да имаме повече отбори, да се постараем да оптимизираме броя участници в тях, за да предоставим по-добри условия за работа на студентите.

 

 

 

 

Дали Академията е успешен проект или не, могат да кажат участниците в него. Различните им гледни точки са гаранция за обективността на преценката. Затова студентите не се поколебаха да споделят своите впечатления:

 

 

  • За първи път ли си част от „Рекламна академия“?

 

Мартин: Взимам участие в „Рекламна академия“ за трети път. За съжаление, пропуснах едно от изданията и меко казано ме е яд.

 

Кая: Участвам във формата за втора поредна година.

 

Калина: За 4-ти път съм участник във формата „Рекламна академия“. Може да се каже, че следя развитието му от самото начало.

 

 

  • Кое те мотивира да бъдеш един от многобройните желаещи да се срещнат с практици от сферата и да реализират идеите си под формата на екипни проекти?

 

Мартин: Мотивацията ми идва от това да видя на какво съм способен и да приложа на практика наученото през семестъра. Да погледна от гледната точка на опита и не на последно място от любопитство. Любопитство, което движи всички, които искат да се занимават с реклама.

 

Кая: Мотивацията идва от възможността да получиш обратна връзка от хора, които правят точно това, което ти искаш един ден да правиш. Както и да се запознаеш с хората, с които евентуално един ден ще разработвате истински проекти.

 

Калина: В „Рекламна академия“ всеки един от участниците има прекрасната възможност да се докосне до реални казуси от рекламния бизнес и да се запознае с едни от най-добрите професионалисти в бранша. Най-хубавото е, че всеки може да даде воля на най-смелите си идеи, да работи в екип с напълно непознати хора и свободно да греши. Смятам, че наред с практиката, провалът се нарежда на челно място в категорията „Най-добър учител“, както се спомена и на лекциите.

 

 

  • А какъв според теб е мотивът на толкова много компании – водещи рекламодатели и комуникационни агенции, да се включат в подобен образователен формат?

 

Мартин: Академията е място, където рекламни агенции и рекламодатели се срещат в една неформална обстановка с бъдещите хора в рекламата. За тях това е шанс да моделират, както участниците, така и своите компании. Те виждат какво бъдещото поколение в рекламата харесва, от какво се интересува и какво може, за да могат да им го предложат в бъдеще.

 

Кая: От своя страна, професионалистите имат възможността да се сблъскат с тотално „необработени“  млади мозъци, които имат много свеж и оригинален поглед над случващото се. Това сигурно действа много вдъхновяващо.

 

Калина: Този формат е толкова полезен за студентите, колкото и за компаниите. Учащите имат възможност да проверят дали идеите им имат приложение в рекламния бранш, а компаниите да намерят вдъхновение за някоя следваща кампания или пък дори ново попълнение в екипа си.

 

 

  • Успяват ли студентите да се възползват максимално от възможността, която Академията им предоставя?

 

Мартин: На студентите им се дава пълна свобода и доста голям набор от възможности, които обаче, само те могат да вземат. Някои успяват, други не, но щом си се докоснал до подобна среда, вече си спечелил.

 

Кая: Участниците, които са достатъчно мотивирани, изпъкват и ясно проличава, че са се възползвали максимално от всички възможности на "Рекламна академия".

           

Калина: Студентите имат различни подходи към формата – някои отиват по задължение, други от любопитство, но не остават до края на Академията, а трети са пълни с идеи и мотивация и успяват да се справят с предизвикателствата, пред които са изправени през тези четири дни. Именно те са тези, които придобиват реална представа за работата в рекламна агенция. Точно те ще бъдат и тези, за които биха си спомнили менторите, когато се отвори стажантска позиция.

 

 

  • Какво очакваш да научиш и какви са впечатленията ти от случващото се под мотото „Практиката е най-добрият учител“?

 

Мартин: Очаквания нямам. Очакванията само ограничават. Аз съм готов да посрещна всяко късче информация и опит, които ще ме връхлетят. А относно мотото – точно, възможно най-кратко и много ясно.

 

Кая: Очаквам да срещна обективната обратна връзка на хората от бранша, които да погледнат на разработките като на реалистични проекти, а не като на студентски презентации.

 

 

Практиката наистина е най-добрият учител, а критиката е най-добрата практика.

 

Калина: Както вече споменах, следя развитието на формата от самото му създаване, но колкото и добре да познавам структурата на „Рекламна академия“, всяка година оставам приятно изненадана. Освен за готините лекции на менторите през първия ден и всички онези разговори с тях и другите участници по време на разпалените брейнсторминги, съм подготвена за интересни изненади. Колкото и пъти човек да участва в подобна Академия, винаги има нещо ново, което да разбере за бранша, работата в екип и дори за себе си. „Рекламна академия“ успява да пресъздаде обстановката в истинска рекламна агенция, в процесите, на която обаче има катализатор и кампанията се реализира не за един месец, а за три дни.

 

 

  • Важна ли е практическата насоченост на образователния процес?

 

Мартин: Практиката е не само важна, но и задължителна част, особено за силно променящи се сфери, каквато е рекламата. В НБУ няма и миг, в който да не се набляга на практическата работа. Пример за това е „Рекламна академия“, която се провежда през ваканцията, така че дори тогава имаш възможност да практикуваш в реална рекламна среда.

 

Кая: За мен практическата част е най-нужният елемент в целия образователен процес. Конкретно за изискващите го специалности, НБУ определено е мястото, където можем от самото начало да се докоснем до реалността на това, което сме избрали да учим.

 

Калина: Още в първата година на обучението си в Нов български университет забелязах, че практиката е твърдо заложена в програмата. Повечето курсове имат много добра практическа част, която максимално се доближава до истинската работна среда. Смятам, че това е изключително важно, особено за професии в рекламния бранш, защото подготвените кадри ще са усвоили еднакво добре както теорията, така и практиката.

 

 

  • Задължително ли е академичното образование в областта на рекламата, за да се създават кампании, които да оставят следи в съзнанието на обществото?

 

Мартин: Не мога да кажа, че образованието в областта на рекламата е задължително, но със сигурност помага. То не помага с дати или с имена, но показва начин на мислене, който е основен в създаването на кампании, които се запомнят.

 

Кая: С бързото и интензивно развитие на рекламата академичното образование в тази област става все по-нужна и е все по-голямо предимство.

 

Калина: Кампаниите, които оставят следи в съзнанието на потребителите обикновено стъпват върху силен insight, добре поднесено послание и красиво графично изпълнение. Всички тези неща могат да бъдат научени в най-различни специалности, но за да бъдат обвързани с маркетинговата цел, поставена от клиента, е нужно криейтивите да я разбират и да се придържат към нея. Това би било най-лесно, ако имат нужното образование.

 

 

  • Състезание или екипна дейност е „Рекламна академия“?

 

Мартин: За мен „Рекламна академия“ беше и винаги ще бъде мястото, където аз и моят екип се учим взаимно, дърпаме се един друг нагоре и даваме всичко от себе си за идеята. Това е времето, в което не само се развиваш като човек, занимаващ се с реклама, а и като характер.

 

Кая: Академията е състезание за екипна дейност. Колкото по-сплотен, самокритичен и терзаещ е екипът, толкова по-голяма възможност има да спечели състезателната част на формата. И колкото повече се стреми този екип да спечели състезанието, толкова по-малка е вероятността да се случи това. Важно е съсредоточаването върху заданието, а не върху победата, защото форматът позволява много разнообразни "награди".

 

Калина: По малко и от двете. Най-голямото предизвикателство е за три дни да успееш да се сработиш с хора, които никога не си виждал и да успеете да създадете нещо заедно. Въпреки че всеки екип работи по различен казус и няма пряка конкуренция между тях, както би било в „живия живот“, се появява съревнование що се отнася до победата. И дори надпреварата в случая да не е за сърцето на клиента, а за нещо съвсем различно, това приближава Академията до реалността и прави участниците по-мотивирани и готови за победа.

 

 

  • Какво са изпуснали хората, които тази година не успяха да се включат в проекта?

 

Мартин: Изпуснаха четвъртото издание на събитието на академичната година в НБУ. Събитие с много потенциал и още повече възможности.

 

Кая: Забавление и нови приятелства.

 

Калина: Всяка година има какво да се изпусне от този проект. Тази година имаме честта да черпим знания от хора от рекламния бранш, минали през известни рекламни агенции и от бранд мениджъри на големи български и световни компании. Това в никакъв случай не е за изпускане.

 

 

  • Би ли се включил/а в „Рекламна академия 2018“ и защо?

 

Мартин: Макар и да не съм студент до тогава, бих се радвал да допринеса с каквото мога за организирането и популяризирането на академията. Тя заслужава още повече шум, още повече компании, рекламни агенции и участници.

 

Кая: Ако имам тази възможност, със сигурност бих била отново част от Академията! Най- малкото, това значи нови приятели във Facebook, а това пък са потенциални like-ове.

 

Калина: Ако имам възможността, бих се включила и в „Рекламна академия 2018“ .

 

 

 

 

Мартин Вецков, Кая Колишка, Калина Донева

студенти от департамент „Кино, реклама и шоубизнес“, НБУ

 

 

 

 

 

Текст: Аксения Янева, отдел "Информационна дейност"

Снимки: Косьо Хаджигенчев, "Уебстудио"