Събития

mollova_678x410_crop_478b24840a
02.10.2019 19:30
Събития

Клавирен рецитал на проф. Милена Моллова

Софийска филхармония, Концертен комплекс „България“, ул. Аксаков № 1,  Камерна зала България


Организатори:
Департамент „Музика“
Пиано Екстраваганца
Софийска филхармония

Програма:
Лудвиг ван Бетховен – Соната Оп. 13 „Патетична“
Лудвиг ван Бетховен – Соната Оп. 27 №2 „Лунна“ (пауза)
Фредерик Шопен – 4 Балади

MИЛЕНА МОЛЛОВА

Тази артистка е създадена, за да предаде това, което в музиката е най-елегантно и одухотворено. И тя го постига с обаятелно умение.“ (Жак Стеман - в. Ла Лантерн, Брюксел)

Многобройни са наградите й на международни конкурси: Първия конкурс „Чайковски“ в Москва, „Маргарита Лонг – Жак Тибо“ в Париж, „ARD“ в Мюнхен, „Бетовен“ във Виена.

Гостува в Европа, САЩ, Канада, Китай, Япония, Сингапур, Тайланд, Южна Корея, Турция, Индия, Куба с концерти и майсторски класове. Свири, освен с големите български диригенти Константин Илиев, Добрин Петков, Васил Стефанов, Иван Кожухаров, Найден Тодоров, Станислав Ушев, и със световно известните Кондрашин, Баумгартнер, Акияма, Здравкович, Имантис, Леополд Хагер, Саша Гьотцел, Джеймс Джъд, Деян Савич и мн. др. Моллова концертира в Голямата зала на Консерваторията и зала „Чайковски” в Москва, „Большой зал“ в Санкт Петербург, „Бунка Кайкан“ в Токио, „Konzertsaal Bundesalee“ в Берлин, „Херкулес“ в Мюнхен, „Гаво“ в Париж, „Redpath Hall“ в Монреал, Пекин, Виена и др. Милена Моллова поддържа внушителен репертоар с творби от различни стилове и епохи. Своеобразен акцент в него поставя с цикъла „32 сонати от Бетховен“, изпълнени в 9 концерта. С нейното име са свързани премиерни изпълнения на Първи и Втори (посветен на нея) клавирни концерти на Красимир Кюркчийски, Интеграл 7 Фуги за два рояла (с посвещение на Милена Моллова и Милена Лазарова) от Стефан Драгостинов и др. Като камерен изпълнител Милена Моллова свири и записва 10 сонати Бетовен с Дина Шнайдерман, по-късно с Георги Бадев, а в последните години – интензивно концертира и записва с Марио Хосен , Жерар Пуле, Доминик дьо Вилиенкур, Тахаци Шимицу, Мартина Шукан, Волвганг Клос Луиза Селло, и др. Когато е ръководител на Департамент Музика в НБУ създава първата у нас Изпълнителска докторантура (през 2006 година). Заедно с проф. Ерика Радермахер (Швейцария ) организират и осъществяват четирикратно мащабен  фестивал „Швейцария – България“. Милена Моллова е дарител и учредител на фондация „Панчо Владигеров“, участва активно в организацията и провеждането на конкурсите „Панчо Владигеров“ в Шумен. Председател  е на Настоятелството на Националното музикално училище „Любомир Пипков“. На Десетия юбилеен конкурс „Чайковски“ в Москва журито е съставено само от лауреати на предишните конкурси и Милена Моллова е поканена. Тя участва и в жури на конкурса в Етлинген (Германия ), на „Млади виртуози“ в София , на конкурса „Панчо Владигеров“ в Шумен, на Азиатския международен конкурс в София и др. Милена Моллова е сред малкото пианисти имали щастието да учат при гениалния Емил Гилелс. Учи при Димитър Ненов, преди това при Павла Жекова. Завършва висшето си образование на 19 години при проф. Панка Пелишек. Първия си концерт изнася на 6 години в Шумен. На 13 години е солист на Софийската филхармония с Бетховен Трети концерт под диригентството на проф. Саша Попов. Милена Моллова е почетен професор на НБУ. Наградена е с орден „Кирил и Методий“ – огърлие, „Златно Перо“, „Златна карта“ от Европейския форум на Експертите – за висок професионализъм и за значим принос към европейската култура.

Струва ни се, че тя изгражда интерпретацията на Шопен на плоскости: музикални фрази и фрагменти от едно и също произведение тя свири с еднаква техника, с еднакво темпо и остри отрязъци. Такъв „разпокъсан“ Шопен е близък до изпълнителската идея на Мишел Блок. Тази интерпретация е много интересна. Тя принуждава към размисъл, към ревизиране на възгледите за постоянността на изпълнителските норми на тази музика. Пламенност и страст характеризират пианистката Милена Моллова, за това можем да й простим няколкото закачания, макар и заради феноменално изсвирената последна част на сонатата b moll. Такъв финал варшавските слушатели не са чували отдавна!“ (Варшава, „Рух музични“)


Билети на касата