Събития

vo01_678x410_crop_478b24840a vo02_678x410_crop_478b24840a
12.12.2017 17:30
Събития

Постоянен семинар „Визуалният образ“: „Парижкото биенале на младите художници. Българското участие през 1960-те години“

Галерия УниАрт

Организатори:
департамент „Изкуствознание и история на културата“
проф. д-р Ирина Генова

Водещ:
доц. д.н. Петя Александрова

Модератор:
проф. д-р Ирина Генова

Участници:
студенти и преподаватели

Постоянният общоуниверситетски семинар „Визуалният образ“, иницииран и ръководен от проф. д-р Ирина Генова от департамент „Изкуствознание и история на културата“, се провежда вече десетилетие със студенти и докторанти, обучаващи се в областта на визуалното. От 2012 г., когато „УниАрт“ отвори врати, Галерията стана място за провеждане на Семинара. Форумът се отличава с тематично разнообразие, надхвърлящо полето на класическото изкуствознание. През годините участници във „Визуалния образ“ са били както университетски преподаватели от България и чужбина, така и съвременни артисти и арт критици. Семинарът намира отглас в медиите – предавания на БНР, програма „Христо Ботев“, в. „Култура“, Бюлетина на Съюза на българските художници, сп. „Следва“.

Тема за изданието на 12-и декември е: „Парижкото биенале на младите художници. Българското участие през 1960-те години“. Биеналето на младите художници в Париж (наричано за краткост Парижко биенале) е основано през 1959 и съществува като артистичен форум за млади художници до 1985. През първото десетилетие, до 1969 включително, участията са национални. Български живописци, скулптори, графици участват в Парижкото биенале през първото десетилетие от съществуването му. Фокус на интерес в семинара ще бъдат общите характеристики на младежкия форум през наситеното със знакови събития десетилетие, както и (не)съпоставимостта на представените водещи тенденции сред младото поколение в България.

Ирина Генова е професор в Нов български университет. През последните години публикува книгите „Tempus fugit: за съвременното изкуство и визуалният образ“ (2007, на български и английски език) и „Историзиране на модерното изкуство в България през първата половина на ХХ век“ (НБУ, 2011 на български език), издадена на английски език под заглавие „Modern Art in Bulgaria: First histories and Present Narratives Beyond the Paradigm of Modernity” (2013). Получавала е изследователски стипендии от Paul Getty Foundation (1994, 1998), New Europe College, Bucharest (2004), National Institute of Art History in Paris (2005), Centre for Advanced Study, Sofia (2016-2017), и др.